Mosonmagyaróvári Civil Szövetség
A HARMADIK ERŐ
9200 Mosonmagyaróvár, Pacsirta utca 14.

(96) 217 388

A Levéli Borbarátok Köre egyesület tagjaival egy nagyszerűen szervezett és kivitelezett autóbuszos túrán vettünk részt, melyre a Mosonmagyaróvári Kertbarátok Körének négy tagja kapott meghívást, köszönettel fogadtunk és utólag is nagyra értékeljük e nemes gesztust.

Az első állomásunk a 2000 évben alakult családi vállalkozásként működő Győr-Ménfőcsanakon lévő Tebike sajtüzem volt. A cég a tejipari elkötelezettség a harmadik generációját éli. A fő profil a kecske- és juhtej felvásárlása, feldolgozása és kereskedelme, már bio kecskesajtot is forgalmaznak. A sajtüzem működésének ismertetését követően a megterített asztal várt bennünket igazi sajtkülönlegességeket, krémeket kóstoltunk friss kiflivel, no meg a helyi étvágyfokozó pálinkát sem hagytuk ki a kínálatból, melyet a tulajdonos személyesen kínált.

A csoportkép készítése után irány Budapest a Törley pincészet. A gyáralapító Törley József által létrehozott ma is működő gyárat a történelem viharai sem kímélték, 1949 évben következett az államosítás. A rendszerváltás után a német Henkell befektetői csoport vásárolta meg, majd a 2005. január 3-án megalakult Törley Pezsgőpincészet Kft. tulajdonába került.

A Törley manufaktúra idegenvezetője roppant kedvesen kalauzolt végig a 15 km hosszúságú pincerendszer egy kis részén, bemutatva a gyár történetét, a termelés munkafolyamat állomásának töredékét. Utolsó állomáson a reprezentatív gyűjtemény és látogató központban megkóstolhattunk három féle Törley pezsgőt. Természetesen a vásárlási lehetőséget is kihasználtuk.

A következő állomás Etyek volt, ahol a pincesoron sétálva ez alkalommal nyitva lévő pincéket látogattuk meg. A Mosonmagyaróvári származású Gyúró Gábornál nem csak kóstoltunk, hanem vásároltunk is bort.

Sétánk alkalmával Jung Ferenc pincéjét is meglátogattuk, ahol a régi korok eszközei is kiállításra kerültek, akár egy múzeumban lettünk volna. Az épület alatti nagyon régi pincében fekete nemespenész volt a falakon. A kóstolt borokat természetesen ki is kellett fizetnünk, de megérte, mert jobbnál jobb borokat ihattunk.

A hazafelé tartó utunkon kitértünk Neszmélyre, ahol a Zöld Kakas vendéglőben elfogyasztott ebédet követően utaztunk haza.

Köszönöm a kertbarátok nevében a nemes gesztust, hogy részt vehettünk a Levéli Borbarátok Köre kirándulásán.

Jáni Lajos kertbarátok elnök

A cikk képekkel megtalálható a civilszemlemovar.hu portálunkon az alábbi linkre kattintva: